Article

L’Ajuntament rebutja construir la vuitena terminal de creuers

octubre 22, 2017

David G. Mateu / El Govern municipal exigeix estudis mediambientals

El ple del passat divendres 6 d’octubre ha rebutjat construir, per ara, la vuitena terminal de creuers del Port de Barcelona. Tal com ha exposat la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, la infraestructura es volia materialitzar “sense diàleg i sense calcular l’impacte”. De fet, la decisió adoptada pel ple municipal és casi una excepcionalitat, ja que aquest tipus de decisions s’acostumen a prendre al Consell d’Administració del Port de Barcelona, ens participat pels òrgans polítics i econòmics del país.

Creuers atracats al port de Barcelona / Albert Hernández

Creuers atracats al port de Barcelona / Albert Hernández

Impacte mediambiental

L’argument clau que ha aturat l’obra ha sigut la relació mediambiental. Segons l’executiu dels comuns, aprovar l’ampliació del Moll Adossat resulta “qüestionable” quan “no hi ha cap mena d’avaluació de l’impacte”. De fet, cal posar de relleu que les entitats que agrupen la plataforma per la Qualitat de l’Aire fa anys que denuncien que el Port no publica els estudis sobre l’impacte de la seva activitat als barris de la ciutat. Denuncia que ara ha utilitzat el Govern de l’alcaldessa Ada Colau per frenar una obra prevista en el Pla Director del Port des de 1997 i que fins i tot en 2009 es va arribar a adjudicar (tot i que la crisi la va fer inviable).

La posició dels partits

En aquest sentit, s’ha de destacar que no ha sigut només el Govern municipal el que no ha donat el vistiplau a l’ampliació portuària. La CUP i el regidor no adscrit, Gerard Ardanuy també han demanat prèviament els informes mediambientals per analitzar si l’obra és atmosfèricament viable. Per la seva banda ERC, PP i Ciutadans s’han abstingut, mentre que el grup Demòcrata ha demanat no posar més bastons a les rodes d’un projecte que, asseguren, “beneficiarà” a la ciutat.

Les terminals actuals

Actualment el Port de Barcelona ja compta amb sis terminals de creuers: quatre en el Moll Adossat per grans vaixells i dues al World Trade Center per embarcacions més petites. De fet, la terminal que s’ha rebutjat seria la vuitena del port, ja que actualment s’està construint la setena. Cal destacar que la sol·licitud de fa unes setmanes enrere d’MSC Cruceros per gestionar una nova terminal a partir del 2021 no té relació directa amb el posicionament adoptat per l’Ajuntament de Barcelona.



Copyright © 2012. Zona Sec

RSS web per ADRA Informatica .