Article

Una estafa institucionalitzada

maig 3, 2017

Josep Mª Torremorell / Les inversions previstes pels Pressupostos de l’Estat a Catalunya són 29 milions d’euros inferiors a les de l’any anterior.

El 28 de març (no el 28 de desembre, dia dels Innocents), el president Rajoy va prometre a Barcelona infraestructures, com abans ho havien fet els ministres del ram Ana Pastor, José Blanco o Magdalena Álvarez. Com tots els citats, Rajoy va venir damunt un burro aguantant un pal; però a diferència dels anteriors, que duien una pastanaga penjada del pal, Rajoy encara no s’ha adonat que el burro se li ha menjat. El dia abans, el ministre de Fomento, Íñigo de la Serna, piulava que el corredor mediterrani avança perquè Castelló serà més a prop de Madrid, però l’AVE a Castellò causarà un retard de vuit minuts i mig en tots els trens de la ruta València-Castelló. Els 3.700.000 passatgers anuals d’aquesta línia perdran 8,5 minuts de la seva vida per trajecte en favor dels 116.000 presumptes usuaris de l’AVE.

h

Les inversions estan per sota de la contribució de Catalunya al PIB espanyol

El corredor mediterrani

Des que el socialista José Blanco ho va inventar, el PP inclou al corredor mediterrani totes les inversions que connecten Madrid amb qualsevol província de la Mediterrània. El diari Abc en una portada del 2010 el qualificava de Corredor Madriterráneo. Fins ara, el 80% de les inversions del
corredor van a parar a Madrid. Rajoy ha promès una inversió en infraestructures de 4.200 milions d’euros dins d’aquesta legislatura. José Blanco n’havia promès 4.000 per a Rodalies per al 2008-2015, dels que només se n’ha executat un 10%. El 2013 el conseller Santi Vila va tancar un acord d’urgència amb Ana Pastor per inversions de 306 milions en Rodalies fins a juliol de 2016: se n’ha executat un 4,1%. D’altra banda, Rajoy ha promès que el 2019 estarien acabades obres que fins ara estaven programades per al 2018! Per cert, el corredor mediterrani està projectat amb ample de via ibèric, i en una segona fase (al segle XXII?) s’hi afegirà una tercera via per tenir l’ample europeu. El 4 d’abril es van presentar al Congrés els Pressupostos de l’Estat: ni rastre del promès. A més, les inversions previstes a Catalunya són 29 milions d’euros inferiors a les de l’any anterior. És la monarquia bananera borbònica!

Contra l’aeroport d’El Prat

Us explicava en el ZONA SEC de gener, que volien destruir-nos una infraestructura: l’aeroport. El temps m’ha donat la raó. IAG, propietària d’Iberia i British Airways ha creat la companyia de vols barats Level (nivell en anglès) com a braç armat de l’operació, i li han destinat els avions més vells (fa uns anys, a Rodalies hi enviaven els trens vells de les Cercanías de Madrid); en canvi, Norwegian ha destinat un Boeing 787 nou de trinca al Prat per a les seves rutes als EUA. El cap de Relacions Institucionals de Norwegian a Espanya, Alfons Claver, declarava fa uns dies que IAG vol frenar així “qualsevol intent d’alguna companyia de créixer a Barcelona”. No cal dir res més.



Copyright © 2012. Zona Sec

RSS web per ADRA Informatica .